Tuesday 12 June 2012

Urusetia Konvo OUM 12 & Anime Festival Asia 2012 @ PWTC PART 1


Hahaha.. berpart2 la plak entry aku kali ni… kenapa ek…  meh aku citer....

Hari sabtu baru2 ni... aku ditugaskan menjadi urusetia konvokesyen kali ke 12 OUM di PWTC. Ada jugalah beberapa org lagi rakan ofismate aku turut terjerumus sama… so Dengan TERPAKSAnya... kami harusla pegi... kalau bukan terpaksa… takde maknanyer aku nak bertugas hujung2 minggu camtu.. tp takpela... lagipun ni first time nama aku naik... layan aje la..

Aku ni kan kalau hujung minggu je.. mmg byklah keje yg aku nak kena buat kat umah tu..  cam basuh baju, ngemas umah, buang2 habuk, mop lantai, cuci toilet, kemas bilik tido... pastu nak masak lagi.. main2 ngan anak lagi.. aduhai.. mmg memenatkan. Bukanlah hari2 biasa tu aku tak buat, aku buat jugak tau cuma ala kadar je la... Sapa2 yg keje tu tentu tau kan camna kami yg bekerja ni kena uruskan hal2 umah time hujung minggu kan? Kan? hehehe..

So bila kena keje hujung minggu ni ... mmg aku tak sempatlah nak uruskan keje umah tu... nak tau apa aku buat? Malam tu.. aku dah siap basuh kain baju semua... adalah dlm 3x basuhan... first round.. aku basuh baju anak2 aku, second baju keje hubby.. third round.. baju kami laki bini... malam tu jugak aku siap sidai semua... masak? mmg mlm tu husband aku ckp tak payah masak.. nanti dia belikan nasi bungkus je... bagus... tak byk keje aku... disitu aku dah berterima kasih kat hubby... hehehe.. Cuma utk besok aku dah janji ngan hubby.. sebelum aku pegi keje.. aku akan masak dulu siap2.. so senanglah bagi dia.. panas je balik apa yang aku masak tu selepas dia balik keje...

Seawal kol 5.45 pagi.. aku dah bangun... aku dah fikir siap2 dah apa yg nak aku masak pagi tu... aku masak mmg betul2 simple.. aku cuma masak nasi, pastu aku goreng ikan kerisi buat sambal pedas dan last sekali aku buat masak lemak sayur petola. Dah siap masak.. aku kemas umah plak.. aku sapu apa2 yang patut je..  janji tak nampak serabut di mata.. hahaha...

Dlm email yg aku dapat, kami dikehendaki berada di PWTC seawal kol 11.00 pagi. So seawal kol 8.30 pagi.. aku dah start enjin kete.. anak plak aku dah pass kat pengasuh siap2 dah... awal sgt kan? Iyela.. aku dah janji ngan ofismate aku.. kol 9.30 kena ada kat ofis... kami bajet dari ofis ke PWTC ambik masa sejam.. itupun kalaulah ditakdirkan jalan  jem.. tak nak ambik risiko terlewat sampai... iyela ni adalah first time kami jadi urusetia konvo.. so taknaklah buat taik kan... hahaha...

Time ni aku dah sampai depan ofis aku dah.. tp ofismate aku belum sampai lagi... call tanya kat ner... dia kata lagi 10 minit mau sampai.. so sambil2 tunggu dia.. sempat gaklah aku ambil gambar syok sendiri.. hahaha...

Kami sampai kat PWTC lebih kurang kol 10.20 camtu la... dah sampai tu.. ktorg kena tunggu sorg lagi ofismate yg masih lagi tersangkut kat jalan... so tunggula kami berdua kat depan hotel pan pasific tu.. takpela... masih ada masa lagi... masa ktorg dok tunggu member ni.. kami nampak ramai plak budak2 remaja ni berpakaian pelik2... rambut masing2 plak bercolorful... eh2 ada pementasan teater ke kat dalam tu ek? ke ada apa2 yang menarik ek? hmmm...

Dan bila kawan ktorg ni dah sampai.. so kami pun menuju ke dalam PWTC tu... haa kau.. barulah terjawab kenapa ramai sgt bebudak tadi berpakaian aneh2 ngan rambut yag aneh2 jugaak... rupa2nya ada Anime Festival Asia 2012. Patut ler....


Tgk tu.. 2 hari kau.. so masa aku ke sana tu.. hari first la iye..

Sempat gakla aku snap beberapa gambar anime yang aku nampak cute di mata aku  la kan.. yg tak cute2.. aku tak mo.. hahaha...

Kalau ikutkan hati aku ni.. nak je aku melekat kat situ.. bolehla aku cari mana yang cute2 utk aku ambik gambar diorg.. tp tak dapek la kan.. kami kan on duty.. itupun sambil menyelam.. minum air...

Gambar2 yang aku snap ni semuanya gelap2 sikit.. kamera dari henfon murah katakan... kalau nak gambar yang clear2.. sila search kat pakcik google iye.. dan kesemua anime yang aku ambik ni.. takyah tanya aku.. itu anime apa.. sbb semuanya aku tak kenal.. ekeke...

jomla kita layan gambar plak...

Masa ni aku paksa kawan aku tu bergambar sekali.. hahaha... sorry iye gee..

Comel betul kan dua orang ni..

Segak dan machoo..

MANTAP...


Aduhai.... tak nmpk mukanya.. pedang tu lagi besar dari muka... ekeke..

To be continue....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS