Tuesday 26 June 2012

Jom Selamatkan Alam Sekitar

Salam Semua...

Wah... rasa cam lama aku tak update blog kan... tu tandanya aku busy @ aku takde idea @ aku takde benda yang nak disharekan... huish... byk betul kebarangkalian kenapa aku tak update blog aku kan... padahal yang sebenar2nya aku ni... M.A.L.A.S... hehehe...

Oklah... Hari Ahad hari tu.. ada la aku duduk2 kat luar ambik angin petang jap... skrg kan musim panas... kipas syiling umah aku tu.. mak aii... aku tak rasa sangat anginnya... sikitpun aku tak rasa sejuk... angin panas lagi ada aku rasa... so aku relaks2 la kat luar jap... tgh2 syok dok kat luar tu.. mata aku dok pandang2 kat gate umah aku ni... sebenarnya takde apa pun yang menarik sangat kat gate umah aku ni... tapi ada sesuatu yang tersadai kat situ yang menarik perhatian aku... nak tahu....



haa inilah bendanya.. cloth diapers kepunyaan anak aku..

bermacam2 sudut aku amik gambar tau.. semua ni semata2 nak kasi tunjuk koleksi cloth diapers anak aku tu... hehehe...

masih tak byk lagi... ada dalam 12 keping sahaja... asalnya ada 16 keping tapi 4 keping aku dah bagi pada adik ipar aku untuk dia cuba... insyaallah akan aku tambah lagi... semuanya plain color je... lepas ni mgkin aku akan beli yg bercorak plak... 

Buat masa ni... aku hanya pakaikan cloth diapers ni di umah aku sahaja... di rumah pengasuh.. aku masih lagi bekalkan pampers pakai buang tu..... sbb aku rasa cam tak mencukupi kalau aku berikan pada pengasuh jugak.... insyaallah kalau dah bertambah sikit CD ni.. barulah aku berikan jugak pada pengasuhnya..

Aku mmg suka pakaikan CD ni pada anak aku... sehari.. ada dlm 2 @ 3 keping aku guna... ini hari bekerja iye... kalau hari cuti... ada dlm 5 @ 6 keping jugakla....dengan setiap keping CD tu aku masukkan 2 insert... mmg takkan bocor la... lagipun kat umah aku skrg ni mmg dah takde langsung pampers pakai buang tu... kira aku dah selamatkan alam sekitar jugak la iye walaupun tak 100% lagi... hehehe.... 

So pada mummy2 yang belum bercloth diapers ni pada anak2.... tryla...... aku yakin kamu semua pasti akan suka jugak... takde susah pun dalam dok handle CD ni... sbb bila kita dah suka... semuanya jadi senang... betul tak?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS