Sunday 17 June 2012

Kenangan Dolu-dolu

Salam semua..

Kamu semua tgh buat apa iye... aku?... cam biasala hujung2 minggu ni.. dok kat umah je.. lgpun minggu ni hubby keje.. nak kuar pun mmg tak boleh… esya demam... pastu cuaca pun dua tiga hari ni berjerebu je aku tgk... mmg tak elok utk kesihatan anak2 kecik ni.. bukan anak2 je.. kita pun sama jugak..... jadi lebih baiklah dok kat umah diam2.... betul tak?..

Malam tadi aku tak tahu la naper esya nangis... agaknya dia tak selesa kot.. dahla demam, hidung pun tersumbat... berhingus plak tu… agaknya dia tak selesa kot... kesian dia... tak pernah dia meragam camtu sekali... aku dah try sedut hingus dia tu.. adalaa kuar sikit.... dan hari ni.. alhamdulillah demam dia pun dah berkurang sikit... meragam pun tak sangat la... legalah sikit hati aku ni...

Eh2.. hari ni hari bapa ek... ke semalam?  Haha.. maaflah aku tak brape pasti plak... tu pun aku belum wish lagi kat en suami tu... tunggula dia balik keje nanti baru aku nak wish... semalam aku terlupa daa... nak sambut lebih2 tu takdela.... cuma ucapan je la yg dpt  aku berikan pada dia.... alaa samalah time hari ibu hari tu pun.. dia just wish je kat aku... kira adil la kan.. haha...

Hari ni takde apa yang special sgt yg aku buat... sama je rutin aku spt hujung2 minggu yg lain jugak..... tp.. hari ni aku ada buatkan sesuatu... dulu... masa aku kecik2... benda ni mmg jadi feberet aku...

Haa... mesti kamu semua kenalkan ini apa? Yaa..Tak lain tak bukan.. inilah aiskrim malaysia... aku buat versi nescafe susu punya... best2.. tak sabar nak mkn bila balik keje besok.. haha..

Yg ni plak aiskrim bubur kacang hijau yg aku buat minggu lepas..  dah tinggal 3 btg dah dari 18 btg yg aku buat.. hari2 balik keje.. kami serbu peti sejuk.. masing2 amik sebatang mkn... besttttt.. haha..

Hari ni plak..takdelah aku buat byk sgt... satu jug kecik je pun.. dptlah dlm 8 btg... okla tu.. yg mkn pun kami anak beranak je kan...

Ok dah siap susun cantik2.. bolehla disimpan dalam peti ais....

Nota kaki: Teringin nak buat aiskrim asam boi plak.. teringat masa kecik2 dulu.. aiskrim tu laa yg selalu aku beli... sedap!!!!!!

2 comments:

  1. kita cari plastik aiskrim tu, sampai dah nak putus asa ni. buat byk2. mkn waktu pns. waaaaahhhh!

    ReplyDelete
  2. Cuaca mmg panas kan skrg ni.. sbb tu kti buat... cari jugak hari tu.. last2 hubby kata kat pasaraya dekat ngan umah tu ada jual.. terus beli.. cha nak ke? nanti bg alamat... kti leh poskan... takde hal..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS