Wednesday 13 June 2012

Beriadah di Hutan Lipur Ulu Bendul

Ini adalah citer hari ahad lepas…

Kebetulan hari Ahad tu hubby cuti… wah happynya rasa….  iyela.. dia kan selalu cuti tak menentu… so sesekali dia dpt cuti time weekend tu.. mmg cam satu bonus la bagi aku..

Pagi tu.. aku tak sediakan breakfast cam biasa.. so hubby pun kuarla beli makanan.. aku plak onkan mesin basuh sbb nak kena basuh cadar yg terkena air kencing anak aku yg sulung tu… ni kes terlebih minum susu la ni… sambil2 tu.. aku mengemas dapur yg dah tak nmpk cam dapur dah… berselerak bagai…

Tak lama pastu.. hubby balik.. dia belikan aku nasi lemak.. dan utk anak aku.. roti canai… aku cuma buatkan satu jug kecik air teh utk kami minum pagi tu…

Elok2 je siap breakfast… si kecik tu plak bangun… cam biasalah.. aku main2 jap ngan dia.. hubby plak khusyuk baca paper.. dan kakak dengan halnya sendiri… dah penat layan si kecik tu.. aku mandikan dia plak… siap mandi, pakai wangi2 semua, nyusu pun sudah.. apalagi dia nak tido balik… mmg senang2 sgtlah jaga sikecik ni.. tak byk ragamnya.. hehehe..

Pastu aku tanya hubby.. dia tak nak ke pasar ke beli brg2 basah utk mkn tghari ni sbb stok barang basah mmg takde langsung dlm peti tu.. tp ntah camna hubby aku ni baik sgt hari tu.. dia kata takyah masak.. rest je... waaa cam tak percaya plak.. aku siap tanya byk kali tu.. betul ke tak yah masak ni? Hehehe… dia kata betul la… rehat betul2… hehehe… tima kacihlah abg…

Aku ni kan.. bila dah takde benda nak buat.. kepala otak ni mulalah ligat dok fikir.. aik.. takkan cuti2 dok kat umah tgk tv je… apa kelas.. mohla kita ke mana2…. Hahaha.. kesian laki aku dpt bini camni… dah bg rehat tu dah cukup bagus la kan.. ni mau jalan2 pulak dah… dia tanya aku nak pegi mana… aku kata nak ke umah sepupunya kat PJ tu.. tp nmpk cam dia tak berminat… last2 dia ajak ke Hutan Lipur Ulu Bendul.. aku pun apa lagi.. on je la...

Tang2 tu juga kami terus bersiap… masa tu dah kol 1.30 dah… hahaha.. last minit punya plan.. kalau tau awal2 nak berkelah.. bolehlah aku buatkan cekodok utk dimakan kat sana… hahaha…

Dah siap2 semua… maka bergeraklah kami ke sana… tak jauh pun.. ktorg ikut highway lekas.. setengah jam dah sampai..

Mercu tanda hutan lipur ulu bendul… yeay dah sampai…

Ni plak pintu gerbangnya iye.. kot2la ada yg tak kenal… hehehe..

Masa aku sampai tu.. mmgla dah ramai org dah kat sana… so kami tak berharap sgtla dpt tpt rehat yg berbumbung.. tp nasib kami mmg baik sgt hari tu.. ada 1 je lagi yg kosong.. so apalagi laju2 menuju ke situ… tau2 je la bila bawak anak kecik ni…

Siap bentang tikar.. hubby pegi beli pelampung ngan makanan plak… aku plak dah takde apa nak dibuat.. jadi inilah koje aku…

Ambik gambar sikecik… tgkla aku siap bawa mainan semua.. tak mau dia kebosanan…hehe..



 Ni plak antara pemandangan dari tpt rehat kami tu… bolehla kan..

Bila dah siap beli pelampung dan makanan… so bolehlah start mandi ngan amannya…

Tp sebelum tu.. mohler kita bergambar dulu.. hehehe..

Mula2 tu.. anak aku nurina ni penakut sikit.. tak mo turun langsung… siap angkat2 kaki lagi tak nak bg cecah air.. apadaa.. pelampung dah beli tp tak mo mandi plak iye… byk songeh ko.. aku ckp kat hubby.. rendam je… hahaha.. zalim tak aku? Hehe..

Tgklah.. masa ni mmg dia tak mo lagi.. tp… bila dah lama sikit.. pastu tgk plak rakan2 sebaya dok seronok main air…. Mana boleh tahan kan.. last2 nak juga dia mandi…

Tgkla… kemain seronok dia.. siap main simbah2 air lagi ngan sorg budak ni… bagus2.. mudah mesra alam.. hahaha…
  

 Dah tak takut dah.. ni namanya anak itik baru jumpa air.. hihihi…

Ni plak aktiviti esya… suka aku bila nmpk diorg happy…  


 Tgklah tu.. abahnya dah kesejukan.. tp anak aku ni tak reti2 nak naik lagi.. aduyai…layan je la abahnya iye..

Last2 sekali.. dlm kol 5.30 ptg.. kami pun balikla jugak akhirnya… kalau ikutkan anak aku ni.. dia mmg tak nak balik lagi.. dah seronok katakan… alahai.. nantilah ada masa kita dtg lagi iye kakak..


 Sebelum balik.. sempat lagi beli nuget goreng utk dimakan dlm keta.. biasalah lepas mandi mesti lapar kan…

ok.. tu ajelah aktiviti kami hujung minggu hari tu.. ok bye2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS