Thursday 14 June 2012

Check up Esya 6 bulan

Awal minggu hari tu.. hari isnin la kan.. aku ambik cuti sebab nak bawak esya ke klinik. Biasalah kan utk check up bulanan dia dan juga untuk suntikan imunisasi bagi bayi 6 bulan.. 

Merenung nasib diri yg akan disuntik.. hehehe..

Ni first time tau aku pakaikan dia dress ke klinik... biar nmpk cam pompuan sikit.. Naper? sbb tiap kali aku bawa esya check up.. mesti ada je yg tanya.. esya ni lelaki ke perempuan... 
okla aunty2 semua.. sy adalah GEGIRL... sekian terima kasih.. hehehe...

Hanya itu je gambar yg dpt aku ambik masa kat klinik tu.. nak ambik lebih2 mmg aku tak berani la kan sbb kat situ dah siap2 ada tertampal "NO TAKING PHOTOS"...  haa kau.. lagi mau tak nak faham ke? hahaha... tapi.. kalau nak ambik gambar anak kita je.. boleh kan? kan? 

ok utk check up kali ni takdelah mengambil masa yg lama seperti check up2 yg lepas.. sbb aku pegi sana pun dah dlm kol 8 lebih2 camtu.... siap check up dan suntik semua dlm kol 9.45 camtu la... kira cepat jugak la kan... tp first time jugaklah time kena suntik tu... esya menangis ngan sekuatnya... hubby aku yg dok kat luar tu pun boleh masuk jenguh sekejap... sakit sgt kot... aku tgk masa tgh cucuk tu nurse ni kemain dia tekan jarum suntikan tu.. naik seriau plak aku tgk... apa2pun... semua dah selamat... dan sehingga hari ni.. esya takdelah nak demam ke apa... good girl..

Lepas habis check up tu... kami singgah kat pasaraya yg berhampiran ngan umah sbb nak beli barang basah sikit... 


Inilah hasil tangkapan kami kat pasaraya tu... tak byk kan?... mmg pun kami ni tak suka beli byk2... peti ais aku tu kecik je pun... hehe.. asalnya nak beli ikan.. tp anak aku nurina tu.. nak mkn siputla plak... aku pun suka gak.. so marilah kita sama2 turuti kemahuan anak tekak masing2 iye.. hehehe...

Gambar masakan aku utk hari tu.. sorryla tak ada.. aku malas nak ambik... tp utk hari tu aku buat masak lemak siput... sawi goreng dan telur dadar.. sempoi betul masakan aku hari tu... tpkan aku ada jugak buat bubur kacang hijau utk dimakan time petang2.. utk anak aku esya tu.. aku buatkan dia bubur nasi+kentang+ikan bilis... hehehe.. kesian dia menu yg sama je iye...


Ptg tu plak hubby kuar kejap sbb nak potong rambut.... balik2 umah je... dia bawak balik laksa penang ni... Fuh...mmg terbaiklah laksa penang tu....mmg pedas kaw2 punyala... laksa penang ni hubby aku beli kat taman Semarak, Nilai... tima kasih iye abg.... sedap sgt2.. lain kali bolehla belikan lagi iye... hehehe...

Nota Kaki: Sesekali bila cuti sama2 ni.. best plak rasanya.... hmmm.. harus kena plan betul2 utk cuti2 yg akan datang... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS