Friday 6 July 2012

Tertinggal Purse

Salam Semua...

Dalam busy2 pun aku nak menyelit gak sekejap semata2 nak kasitau yang hari ni aku tertinggal purse...huwarggg!!! nangis jap... 

Aku tak tahu la kenapa hari ni aku careless sikit... rasanya ini adalah kali pertama kot aku pegi keje tak bawa purse... itupun aku sedar time aku nak bayar tol pagi tadi... cam biasalah aku ni.. bila dah dekat2 nak masuk plaza tol tu.. sebelah tangan pegang stereng.. sebelah tangan lagi menggagau dlm handbag tu cari purse... puas aku menggagau tapi pursenya tak juga aku jumpa...  plaza tol plak dah makin dekat aku hampiri... tetiba aku teringat... laaa semalam aku ada keluarkan purse tu.. dan aku plak mmg tak simpan balik dlm handbag tp aku letak je kat kabinet tv.... aduyai... camna ni.. dahlah dlm handbag aku tu sesen pun takde... dlm keta plak cuma ada duit syiling 50 sen 2 ketul je... maknanya RM1 la kan..  tol plak RM2.40... mak aii... 

Tetiba tang2 tu jugak aku teringat balik pagi tadi sebelum hubby pegi keje.. hubby ada berikan aku RM50 dan aku ingat jugak lepas je aku ambik duit tu.. aku terus masukkan dalam salah satu poket pada handbag aku tu.... apalagi cepat2 je aku buka zip pada poket handbag tu... fuhh.. sib baik mmg ada duit tu... selamat gak la untuk aku buat bayar tol dan utk aku makan2 hari ni... 

Tapi part yang tak bestnya... segala dokumen penting cam IC dan lesen memandu semuanya ada dalam purse tu... nayalah aku kalau time balik keje nanti... pak polisi buat roadblock ke apa... camnala aku nak menjawabnya iye... aduhai... mintak2la hari ni sama seperti hari2 yang lain... takde apa2 yang menghalang perjalananku nanti.... huhuhu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS