Friday 25 May 2012

Selamat Bertugas

Ni citer semalam punya..

Sebelum ni aku ada citer kan yang aku ada menghadiri upacara konvokesyen adik aku kat UPSI.. ni adalah citer pasal dia...

Seminggu lepas konvo tu.. adik aku dahpun dapat tawaran mengajar... of couse la aku gembira kan... tp kan dalam pada aku gembira tu sebenarnya aku sedih gak... aku sedih sbb adik aku ni kena posting ke Sarawak... jauh tu... bagi kamu semua tak tahu la.. tp bg aku... Sarawak tu jauh... dah tak dapat nak jumpa selalu... dahla dia je yg paling rapat ngan aku... mgkin sbb kami adik beradik perempuan dan yang lain lelaki... walaupun aku ada sorang lagi adik perempuan tp kami tak rapat sbb aku dah start keje kat kl masa dia masih kecil lagi...

So semalam kami telahpun hantar dia ke KLIA utk ke Sarawak. Sebenarnya bukan htr tapi menemani sekejap sebelum dia masuk ke balai pelepasan sbb malam sebelum tu... bakal2 guru yang dihantar ke Sarawak ni dikenakan berada di sebuah hotel.. (sorry aku dah lupa nama hotel tu)... masa kat hotel ni lah diorang semua baru tahu ke sekolah mana diorang kena mengajar... dan syukur sgt2... akhirnya adik aku telahpun di hantar bertugas ke bandar MIRI, SARAWAK... lega tau bila dapat tau dia kena kat area bandar... bukannya pendalaman nuuuuuuuun sana.... kalau tak... masaklah dia nanti...

Flight dijangka berlepas dalam kol 10.05 am... dan aku sampai sana dalam kol 8 am camtu la.... pastu call adik aku tanya diorang semua berkumpul kat mana... dah tahu... laju2 je aku cari kaunter B.... rupa2nya dia hujung sekali bersebelahan ngan kedai SEMBONIA...

masa ni aku baru sampai... dari jauh lagi aku dah nmpk adik aku ni... bukan susah pun nak cam dia ni... mgkin dia tinggi sikiiiit je dari aku.. hehehehe... pastu laju2 dia ambik anak aku ni... aiii.. takkan dah rindu kot.. belum pegi lagi ni....

 pastu tak lama lepas tu en. tunang dia lak sampai... still malu2 kucing lagi si iwan ni.... 
wan...takyahla malu2... kak ipar mu ni ok je.... open minded omputih kata... hihihihi... 

walaupun kat muka diorg tersenyum je... tp aku tahu... mesti diorg berdua ni sedih kan... dahla bulan 11 ni nak kawen... sorang kat semenanjung.... sorang kat sarawak... aduyai..PJJ la jawabnya...

sementara menunggu dia masuk ke balai berlepas tu, kami borak2 jap... adik aku bgtau ada beberapa rakan dia yg kena area pendalaman... kesian gakla kat diorg tu... yg mana kena kat pendalaman tu.. diorg dikenakan memakai track suit terus... sbb nanti ada yg kena naik 2 kali flight pastu kena naik lak speedboat... dlm 7 jam camtu barula sampai... kesiannya..... aku salute la pada guru yang terpaksa mengajar kat pedalaman sana nuuuuun.... jiwa diorg mmg cukup kental... kalau akula... dah meroyan kot... hehehehe....

dan ni gambar last sebelum adik aku masuk ke balai pelepasan.... nampak je senyum ni.. tp sedih tau.... i miss u la.... nanti kita jumpa time raya ek... jgn tak balik lak tau.... nanti ada yng merajuk nanti.... hehehehe....



2 comments:

  1. rindu kat korang semuaaaaaaaaaaaaaaaa...sedih woooooooooooooooooooooooo....

    ReplyDelete
  2. hehehe... takpe.. raya nanti kita jmpa balik...jaga diri lek lok kat tpt org tu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS