Monday 14 May 2012

Aktiviti Kami Hujung Minggu

Hujung minggu hari tu.. aku tak kemana2... Biasalah.. pagi2 lagi aku dah bangun... pastu aku sediakan breakfast... jrg tau aku tak buat breakfast... 

Lepas tu.. inilah aktiviti kami... 


sibuk tau dia... pagi2 lagi pantang nmpk aku takde dlm bilik.. dia akan terus cari aku... risau aku pergi keje la tu.. hihihihi..

pastu nampk aku dok melipat kain baju kat ruang tamu tu...

camnilah antara dialog kami...

"ibu... kakak nak tlg ibu jugak"

"ok.. tp lipat baju kakak je.. yg besar2.. ibu lipatkan"

"tak naklah.. kakak nak lipat baju qaleesya"...

"ikut suka kakakla"


"banyaknya kain nak kena lipat ibu..."

"iyolah dah kamu suka bebenor tukar pakaian..hehehehe..."


akhirnya siap gak.. tima kasih kakak!!!!

Elok2 je siap kemas kain baju semua.. si kecik plak bangun dari tido... main2 ngan dia kejap.. pastu harusla mandikan dia...


sy dah ready ibu...

  hi!!! sy dah siap mandi dah...seksi tak saya? 

ibu sy suka pakaikan saya ngan cloth diapers... sy pun suka gak.. hahahaha....

Lepas mandikan diorg berdua... aku layan jap karenah diorg.. sambil2 tu aku akan kemas ngan mop umah.  selalunya dlm tghari anak2 aku akan tido balik... time tu la aku akan masak utk mkn tghari dan mkn mlm.... oh ya.. hubby aku mmg keje sabtu ngan ahad.. so aku je la yg layan anak2 time weekend...  tp belah ptg.. hubby aku plak yg layan diorg... tp tgk keadaanla.. kalau hubby aku balik awal.. dapatla kitorang kuar jalan2... tp kalau tak kemana2.. 

ni la aktiviti kami belah petang plak...

ni kat depan perumahan aku.. time ni takde org lagi.. awal sgt anak aku ni nak kuar main.. kalau ptg sikit.. mmg ramaila budak2 berbasikal dan main2 kat sini....



ni plak taman permainan perumahan kami...


mmg tak byk mainan pun... okla kan dari takde langsung...


 tp sebenarnya kan... aku jarang sgt bawak anak2 aku ke taman permainan ni... 

satu... aku takde masa... buat keje umah kadang tu sampai ke petang... pastu.. mulalah aku penat...

dua... kat padang ni sebenarnya byk nyamuk tau... aku pun tak pasti kenapa nyamuk byk sgt... padahal kami selalu buat gotong royong membersihkan taman permainan ni.. 

tiga.. selalunya kami lebih suka jalan2 sekitar Nilai... iyela time weekend je kami dpt penuhi hasrat anak aku nak jalan2 luar dari perumahan kami.. kesian kan anak aku ni.. huhuhuhu... 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS