Thursday 17 May 2012

Lauk Malam Tadi

Petang semalam balik keje... aku singgah jap kat kedai basah dekat area bukit mahkota... dlm otak tak tahu apa yg nak dibeli... hari2 ikan.. ikan.. ikan... ayam plak kami dah jemu.....  pening tau memikirkan apa yang nak dimasak hari2....

Sampai je kat kedai tu... aku intai2 apa yg menarik dalam tong diorang... last sekali aku berkenan ngan udang diorang... dahla besar2... segar2 plak tu.. apa lagi.. aku rembat la dalam 13 ekor..... mmg aku kira tau sbb aku nak masak semuanya... takde simpan2 dah... pastu aku beli kangkung plak... siap je byr.. harusla balik terus ke rumah.... sampai kat umah pun dah hampir kol 7.00 mlm... ayooo terlambat sikit aku balik semalam.... selalunya dlm 6.30 aku dah sampai... 

sampai2 je kat umah... aku tgk hubby tgh kuarkan kain dari mesin basuh.... waaa membasuh kain baju nampak.....  lepas tu siap dia sidaikan lagi.....selalunya sidai menyidai ni aku yang buat.... tp ntah apa mlm tadi terajin plak dia..... apa2 pun... tima kasih byk2 abg kerana tlg sidaikan kain baju tu.... syg abang lebih2.... tetiba...  hahahaha.... 

Hampir sejam gak la aku kat dapur.... dan inilah hasilnya....





<






<






<






<







<





taraaaaa.....

 ikan belanak goreng bodo2.... hahahaha..

kacang botol ngan budu.... wajib ada tau.. penambah selera... kami kan orang kelate... 

last sekali tak lain tak bukan...


<



<



<



<



<




:

udang masak lemak kuning campur ngan sayur kangkung... 

itu je la yang sempat aku masak utk mkn mlm kami mlm tadi..... janji ada satu yang berkuah dah cukup la... yang lain2 tu hanya hidangan sampingan sahajo....

Seronok tau bila lihat anak dan suami bertambah2 nasi.... 

menu hari ni plak aku tak tahu lagi apa yang nak aku masak.. bkn hari ni je... hari2 aku pening... tak tahu nak masak apa...  kesiannya aku....hahahaha... 

ok bye!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS