Tuesday 19 February 2013

Aktiviti Hujung Minggu Anak2 Aku

Kalau sesiapa yg perasan... blog aku ni byk dok citer pasal aktiviti weekend je kan... iye la... nak buat camna kan.. hari2 biasa... mmg aku takde idea nak bercerita... lagipun mmg takde yang menarik pun utk aku paparkan... aku ni sama cam org2 lain gak... weekday aku adalah hari dimana aku berada di tpt keje... rutin hidup aku pun samaaa je.... seawal kol 7.30 pagi aku dah kuar umah... dan aku akan terpacak balik kat umah aku tu dlm kol 6.30 ptg... dan paling lewat pun kol 6.45 ptg... mcm tu la hari2 kehidupan aku..... soooo sungguh bosan!!!.. 

Kdg2 tu terpikir gak untuk berhenti keje.. dok kat umah... jaga anak2... uruskan rumahtangga... tp aku tahu.. itu adalah amat mustahil buat masa sekarang... sbb ekonomi kami tidaklah sekukuh mana lagi... tidak lagi sampai tahap dimana kau boleh goyang kaki sesedap hati.... namun aku tetap bersyukur dgn apa yang aku ada sekarang.... 

Aku rasa org lain pun sama gak kot... dimana setiap bulan... byk komitment yg harus dilangsaikan... jadi mahu atau tidak...bekerja la selagi masih terdaya... selagi masih muda.. masih kuat lagi... huhuhu.... 

Ecececeh... nampak cam merunggut jek???? takdela... aku tak merungut.. tp itulah realitinya... suami isteri haruslah saling bantu membantu.... kalau bukan isteri yang bantu suami... suami yang bantu isteri...siapa lagi kan? tp kalau ada org ketiga yang dtg membantu... haaaa itu dah lain citer dah tu.... betul tak?  hehehe...

Oklah.. aku dah melalut entah apa2 dah ni... sbnrnya tujuan utama entry ni aku nak citer pasal weekend aku ngan anak2... cuma aku harap jgn ada yg bosan udah lah iye.. sbb asyik2 aku dok  citer pasal anaaaakkkk jer kan... bajet cam ko je la yg ada anak... org lain takde... ops!! jgnla camtu iye... kesian aku ni... hehehe...

Kakak.. Puteri Sulung Permata Hati... 
Berbaju kurung dia gemari... 
Siang atau Malam dia tak Peduli..
Jika tak dapat mmg dia tak puas Hati....

Waaah berpantun-pantun plak kan kali ni... hehehe... 

Bukan aku tipu tau... realitinya mmg camtu... anak dara aku sorang ni.. mmg suka betul berbaju kurung... tiap kali dia mandi.. dia yg akan pilih apa yang dia nak pakai.... bila dia kata nak pakai baju kurung... aku dah naik rimas... rimas bkn tak suka anak2 aku berbaju kurung... aku suka sgt2 ... lagi2 budak kecik... comel apa diorg pakai... cute je...cuma aku sedikit rimas sbb dia jenis yg cepat berpeluh... bila dah berpeluh... mulalah dia rsa gatal2 kat badan dia... pastu tergaru2 dan aku akan mula rasa rimas dgn keadaan dia camtu.... bila dah rimas tu.. aku akan suruh dia mandi sekali lagi.... paling aku tak tahan.. dia akan ajak adik dia sekali.... kalau adik dia tak mandi sama.. dia tak nak gak... erk!!! tension aku tau...

Inilah aktiviti yg selalu dia buat time weekend... tapi sekejap je la.... ni pun sbb aku baru belikan color pensil yang baru utk dia... apa yang aku nmpak kat kakak buat masa ni.. dia lebih minat pada aktiviti mewarna daripada aktiviti menulis.... jenuh aku ajar dia menulis... mmg dia buat.. tp separuh jalan je... lepas tu dia suruh aku sambung buat plak... aduhai kakak..... camna nak buat ek????

ni sorang lagi puteri kesayangan kami... mcm2 peel dah aku nmpak... bab kata pepatah...

kecik2 cili padi...
walaupun kecik berapi!!!! 
hahaha...

Iye.. dia mmg tak besar sgt.. dengan beratnya hanya 8.2kg sahaja... tapi dia punya perangai.... apa yg kakak dia buat.. dia nak buat jugak... pantang nmpk benda tu tersusun elok.. dia akan pegi sepahkan... sofa dan katil.. mmg dia dah teror... nak naik ke nak turun.. kacang je bagi dia.... jgn terkejut kalau aku ckp.. pernah sehari tu.. dia leh turun sendiri dari buaian... aku tak tahu camna dia turun... tup2 dia ada kat belakang masa aku dok syok masak kat dapur... terkejut gak.. kot2 dia terjatuh dari buaian.. tp bila aku check buaian tu... elok je.. buaian tu tak terbalikla plak... 

Dia juga sudah pandai merajuk... dah pandai nak mengikut ke mana abah dia pergi.... juga sudah pandai menukar channel tv.. cam dengki pun ada... hehehe...

tgklah... dah penat duduk... dia baring plak... lagak cam org besar... kaki tu sebenarnya dok rancak bergerak... kemain lagi ko iye dik... hehehe...

Bila dah boring main kat dalam rumah aku ajak dia main kat luar rumah plak.. sekarang ni semua mainan aku dah letak kat luar... senang sikit.. rumah pun tak bersepah sgt... kurang sikit keje aku utk mengemas... juga salah satu cara aku lekakan diorg time aku nak sidai kain dan bersihkan di bahagian luar rumah...

Amacam ok tak? :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS