Friday 8 February 2013

Adik Adam Syukri dalam Kenangan

Salam Semua...

Sebenarnya entry ni hendak diposkan semalam lagi.. tp aku tak sanggup sbb aku tahu ramai yg sedang bersedih dengan pemergian adik Adam Syukri... Aku sendiri pun bila dapat tahu berita pemergian dia.. terkesima sekejap... akhirnya dia pergi jua.. pergi meninggalkan kita.. sekaligus meninggalkan juga penderitaan yang ditanggung dari awal kelahirannya lagi... Sesungguhnya Allah lebih menyayanginya.... yaa... semua itu ada hikmahnya... kita semua harus redha dengan ketentuanNya...

Tak perlulah aku ceritakan balik apa penyakit yg ditanggung oleh Adik Adam Syukri ni... sbb aku pasti ramai yang dah tahu... jika ada yg masih tak tahu lagi... korang bolehlah search kat google tentang adik adam ni.. korang akan dapat byk info tentangnya..

Sejak aku tahu tentang adik Adam ni... aku mula ikut perkembangannya... aku sedih... sbb aku tak tahu apa yg adik Adam sedang tanggung... kesakitan dia... penderitaan dia... kepayahan dia... perasaan dia.... semua tu aku tak tahu.... tp aku tahu.. dia seorang anak yg tabah.. seorang anak yg kuat... begitu juga ibu bapanya... aku kagum dengan ibunya.. sungguh tabah hadapi semua dugaan tersebut.. sedangkan aku sendri pun tak yakin.. adakah aku boleh setabah dia...

Sejak berita penderitaan adik Adam ni tersebar di media... ramai yg bersimpati dan prihatin dengan adik Adam... aku tahu ramai yg menyayanginya... yg mendoakan akan kesejahteraan dia...mendoakan akan satu hari nanti akan ada satu keajaiban yg akan berlaku padanya.... berdoa agar anak sekecil itu kuat melawan penderitaan yg ditanggungnya... berjuang untuk terus hidup dan sihat seperti kanak2 yang lain... yaa.. mmg itulah harapan kita semua pada adik Adam.. 

Sedangkan kita semua tidak tahu.. tubuh sekecil itu mgkin sudah tidak berdaya lagi menanggung penderitaan tersebut... mgkin sbb inilah juga... Allah mengambilnya dari kita semua... Sesungguhnya Allah lebih sayangkan dia... dan semalam... adik Ahmad Adam Syukri telahpun pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya... meninggalkan juga penderitaan yg dialami sejak hari pertama kelahirannya lagi.... 

"Pergilah Sayang... Jannah adalah sudah pasti tempatmu.... berbahagialah kamu di sana..."

Sungguh bertuah adik Adam... sedangkan kita belum tentu lagi di mana tempatnya... Sungguh bertuah juga ibu bapanya kerana memiliki adik Adam Syukri ini.... 


Detik2 terakhir semasa pengurusan jenazah adik Adam Syukri... sayu rasanya... 

adik Adam Syukri dalam Kenangan.... 

Ahmad Adam Syukri (4/3/2012 - 7/2/2013)

 (aku tak sanggup nak upload gambar2 adik Adam yg lain... gambar2 dia semasa tenat... aku sedih..)

****Al-Fatihah buat Adik Ahmad Adam Syukri****

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS