Friday 12 October 2012

ATM ke Final

Salam Semua...

Sapa tgk bola mlm tadi?... ATM vs LionsXII... tentu korang berdebar kan tgk aksi perlawanan tu.... 

Walaupun ATM bukanlah pasukan kegilaan aku.. tp disbbkan dia adalah pasukan dari Malaysia dan LionsXII adalah dari Singapore... sah2la aku sokong ATM mlm tadi... 

antara aksi mlm tadi...

Perlawanan mlm tadi bagi aku mmg sungguh dramatik dan mmg2 menarik sesangat... sbb apa... kedua2 pasukan masing2 terikat 1-1 dimana LionXII  berjaya menjaringkan goal pada minit yg ke 27... namun masuk separuh masa yang kedua tu.. mmg nmpkla kesungguhan pasukan ATM memburu goal penyamaan... tp sayang byk percubaan yang mereka buat tak berkesudahan yang baik.. aku yang menengok pun naik geram... ada je tak kena.. terkena tiang la.. tentinggi la... hinggakan aku ckp kat hubby.. ada penunggu kot kat pintu gawang diorg ni... hehehe... mana taknya kan.. kalau betulla bola tu nak masuk.. aku rasa ada dah dlm 4 jaringan yang boleh ATM lakukan... betul tak? 

Part yang paling best aku suka kat perlawanan mlm tadi bila ATM berjaya menyamakan kedudukan.. kami laki bini bersorak gembira sgt2... akhirnya pada minit 96 gawang LionXII dibolosi jugak... siapa sangka kan.. di saat kecederaan tu... dan di saat pengadil dok tgk jam mahu menamatkan perlawanan dan di saat para pemain dan penyokong LionsXII ingin meraikan kemenangan mereka... Pasukan ATM membuat kejutan di situ... inilah bola.. apa2 pun boleh berlaku..... Tahniah ATM!!!! 

Lega sekejap di situ... tp debaran aku tak hilang lagi... masuk masa tambahan 30 minit.. kedua2 pasukan masing2 gagal mencari goal kemenangan.. akhirnya permainan terpaksa ditentukan dengan sepakan penalti.... walaupun time sepakan penalti tu pun ada debaran sikit... tuah tetap menyebelahi ATM dengan keputusan sepakan penalti ATM: 5... LionsXII: 4.  

Dengan keputusan tersebut.. maka layaklah ATM ke final.... habis je bola... ktorg terus tutup tv.. ATM dah menang... lega sgt2... so bolehla tido dengan lena... hehehe...

Mlm ni plak aksi perlawanan antara pasukan kegilaan aku... tak lain tak bukan.. THE RED WARRIORS bertemu Selangor... harap2 perlawanan mlm ni takdela sedramatik cam perlawanan mlm tadi... huhuhu.. tak sanggup tau menunggu keputusan camtu...

oklah.. buat peminat the Red Warriors.. semangat dan sokongan yang ditunjukkan oleh korang mmg terbaiklah... aku bangga tau... tapi satu je nak pesan... korang jgnlah buat hal lagi ek... malu tau... be professional la... kita kan org kelate..... penuh dengan adab sopan... betul tak? hehehe...

Akhir sekali... GO GO RED WARRIORS!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS