Thursday 3 October 2013

Kakak dan Esya

Assalaamuaikum semua...

Rindunya aku pada blog nan satu ni.. agak2 bersawang je.. aku muncul balik... hehehe...

Aku tak nak byk bicara... just nak tepek wajah terkini 2 permata hati aku ni..

Alhamdulillah semakin besar diorang sekarang.... 


Esya - pembuli kakak no. 1... tgk muka pun dah tahu... garang... kihkihkih..

Mmg betul dia mmg seorang yg suka buli kakak dia.. mentang2la dia masih kecik.. aku tak marah2 lagi.. suka2 hati dia je nak buli kakak.... apa yang kakak pegang.. itu jugaklah yg dia nak.. last2 kakak terpaksa mengalah... 

Satu perkataan yg tak boleh aku tahan bila dia sebut.. "Amboiiiii!!!" siap dengan memek muka masam lagi tu.... perkataan tu dia akan sebut bila dia rasa tak puas hati dengan kakak dia....  tak tahan aku nengoknya tau.. tak padan ngan badan kecik.... 

Kakak.... hati lembut...  jiwa sentap...

Iye... jiwanya mmg cepat tersentap.... amat2lah sensitif orangnya... pantang kena tegur.. air mata mmg cepat mengalir... 

satu perkara yg aku suka kat kakak... dia mmg minat nak tolong aku di dapur... tiapkali dia ke dapur.. dia akan tanya aku nak masak apa? apa yg dia boleh tolong? sejuk rasanya hati aku ni tau...

Selalunya aku akan suruh dia tumbuk bawang shj... lepas tu mintak tlg kacaukan apa2 yg aku tgh masak.. sambil2 tu aku akan pantaulah kan.. kalau tak pantau.. mahu terkeluar apa yg dia kacau2 tu.. hehehe...

Satu lagi yg aku suka... lepas mkn.. dia offer diri nak basuh pinggan mangkuk semua....  ringan tugas aku sikit... mmg bersih tau dia cuci sbb mmg aku check pinggan2 tu semua...  "pandai kakak tau"... 

Alhamdulillah walaupun dia baru berusia 5 tahun... tp dah nmpak dia nak tlg aku kat rumah tu... 

Kalau hujung minggu je.. selalunya hari sabtu mmg aku byk kerja sikit.. basuh kain hampir 4 trip aku buat... buang habuk, mop dan sapu lantai, kemas umah dan sebagainya la kan... sampai ada satu kali tu.. kakak dtg kat aku.. masa tu aku tgh nak hangerkan baju utk bawak ke ampaian... lebih kurang camnilah dialog aku dengan dia:

kakak: kesian kakak tgk ibu bila cuti je byk keje nak kena buat.. buat itu la.. buat ini la.. biar kakak tlg ibu iye..

Aku: kakak nak tlg apa?

kakak: tlg sidai kain lah...

olololo... sweetnya anak aku ni.. hahaha... hilang semua penat tau...

2 permata hati aku.... harapan aku agar keduanya membesar dengan sihat walafiat dan jadi anak yg solehah... amin...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@YatieMS